29 may 2014

EL MÈTODE TEACCH


Per explicar-vos el funcionament de la nostra aula, necessite fer-vos una breu introducció del mètode que hem utilitzat.

El mètode TEACCH (abreviació en anglès de Tractament i Educació de xiquets amb Autisme i Problemes de Comunicació relacionats), naix a la universitat de Carolina del Nord als anys 70.

L'objectiu principal del programa TEACCH és ajudar a preparar a les persones amb TEA per a viure i treballar més efectivament a casa, a l'escola i a la comunitat.

El professional TEACCH haurà de determinar quins són els objectius d'intervenció en cadascú dels alumnes i coordinar amb els pares el seu treball. Els objectius d'intervenció són individualitzats i sorgeixen de l'observació de l'alumne, en diferents contextos diferents.

nostra intervenció ha d'aconseguir un ensenyament estructurat, que es base en la comprensió de característiques d'aprenentatge de les persones amb autisme i la utilització de suports visuals per promoure el significat i la independència. (extret de la pàgina oficial de Teacch Autism Program)


Si necessiteu saber alguna cosa més d'aquesta metodologia podeu consultar algunes d'aquestes pàgines, d´on hem tret moltes idees:

http://www.adaptacionescurriculares.com/Autismo%2012%20metodoTEACCH.pdf


Ara m'agradaria centrar el meu treball en explicar-vos com funciona, de forma més específica, la nostra aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario