15 oct 2014

SISTEMA DE TREBALL

Les agendes són una manera d'organitzar el temps i l'espai per al nostre alumnat. Però també necessitem una organització en els sistemes de treball, que el proporcionarà l'autonomia necessària per a treballar de forma independent o amb la supervisió d'un adult.

Els sistemes de treball ajuden als alumnes a saber el que s'espera d'ells a les diferents activitats. És una manera visual i concreta de facilitar la comprensió.

Es pretén que els alumnes puguen respondre a quatre preguntes bàsiques:

- Quina activitat he de fer?
- Quina quantitat de treball he de fer?
- Com sé que he acabat?
- Què he de fer després?

Aquest sistema de treball ens ensenya el concepte de:

Primer…, després…” i el concepte d'acabat, molt important per a l'organització del treball.

Es treballa d'esquerra a dreta i de dalt a baix, per afavorir una organització visual.
 

A continuació
vos expliquem el funcionament de la nostra aula:
1. Els alumnes han de dirigir-se a la seua agenda visual, on estaran els pictos dels diferents racons que treballaran. Cada alumne té assignat un color diferent de la resta.
 
 
 
2. Agafaran el picto de la seua agenda i es dirigiran al racó que els correspon i col·locaran el picto al seu lloc.
 
 

3. Una vegada allí, agafaran la tira del seu color corresponent i la col·locaran damunt de la taula.

 
 
 

 4. L’alumne agafa la primera etiqueta visual i busca, a la seua esquerra, l’activitat a la qual fa referència, col·loca l’etiqueta i comença l'activitat.
Per a treballar, les activitats estaran organitzades d’esquerra a dreta o de dalt cap avall.
Les activitats han d’estar ben presentades per afavorir la comprensió de l’alumne.
L’alumne pot rebre supervisió de l’adult però no ha d'acostumar-se a treballar amb l’adult. La figura de l’adult cal que vaja desapareguen.
 
 
 
 

 5. Una vegada acabada l’activitat cal deixar-la a la dreta i recordar-li que està acabada.
6. Després, l´alumne ha de continuar amb la següent activitat. Segons les capacitats de cada alumne, col·locarem, més o menys activitats i anirem augmentant gradualment en relació amb el temps de treball.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 


9.
Quan l’alumne acaba les activitats que té proposades per a un racó, agafa la seua foto i es desplaça a l’agenda.
 

 
 
 
 
 
 
 
 10. Una vegada allí, col·locarà la seua foto i es dirigirà a l´activitat següent, fins a finalitzar les activitats proposades.
 
 
Fins ací, l´explicació del sistema de treball dintre de la nostra aula.
 
 
Promet ficar més exemples dels alumnes treballant en els diferents racons, sols falta tindre temps per organitzar totes les fotos.
A la próxima entrada, vos mostrarem exemples d´activitats que treballem als diferents racons.
 
 
 














 

 
 
 
 
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario